piątek, 15 sierpnia 2014

018. Kariera: Łowca Duchów

Kurczę! Jak dawno mnie tu nie było... Choć mogło się wydawać, że porzuciłam bloga, nic z tego — tak łatwo się mnie nie pozbędziecie. Pod koniec roku szkolnego musiałam trochę przycisnąć, nie grałam prawie w Simsy, a napisanie postów też trzeba poświęcić trochę czasu. Z kolei w wakacje ciągle gdzieś wyjeżdżałam. Przynajmniej zdobyłam kolejny dodatek, Nie z Tego Świata i teraz mam już wszystkie. Ale udało się zebrać materiał na nową notkę. Tym samym otwieram na blogu nowy cykl — Kariery. Chyba nietrudno się domyślić, o czym będzie? :)

Łowca Duchów

Strój Łowczyni Duchów

Krótko o co chodzi w tej profesji: dostajemy różne zlecenia i musimy wypędzić z domów czy też innych budynków duchy i zjawy. Robimy to za pomocą otrzymanego na początku Pogromcy Strzyg. Możemy mieć dwa albo trzy zlecenia dziennie.
Obowiązki: Badania, zjawy, logika. Czas pracy: pon-pt 17.00-03.00.


Wypędzanie ducha
  1. Znawca Tarota — stypendium: 280$/tydzień
  2. Czyściciel ektoplazmy — styp.: 344$/tydz.
  3. Uciszacz Strasznych Hałasów — styp.: 400$/tydz.
  4. Sprzątacz Zjaw — styp.: 520$/tydz.
  5. Prowadzący Seanse — styp.: 640$/tydz. Sim otrzymuje Detektor Duchów, dzięki któremu może szukać zjaw (ziemia -> Szukaj zjaw)
  6. Porywacz Duchów — styp.: 840$/tydz. Sim dostaje nowy uniform do pracy.
  7. Poszukiwacz Straszności — styp.: 1144$/tydz.
  8. Rzadkie Medium — styp.: 1480$/tydz. Sim otrzymuje ulepszonego Pogromcę Strzyg, dzięki któremu szybciej wypędzi duchy.
  9. Wybitny Okultysta — styp.: 1840$/tydz.
  10. Ekspert Paranormalny — styp.: 2480$/tydz. Sim dostaje Lokalizator Zjaw, który umożliwi mu wyszukiwanie zjaw w całym mieście na podglądzie mapy (ekwipunek).
Egzorcyzmowanie łóżka

Zlecenia:
  • Inwazja zjaw (1) — na parceli jakiegoś Sima pojawiają się zjawy i musimy je przegonić.
  • Nawiedzenie przez poltergeisty (3) — zjawy wchodzą w różne meble i przedmioty. Trzeba je egzorcyzmować.
  • Paranormalny problem (4) — wchodzimy na kilka godzin do króliczej nory.
  • Upiorna obecność (5) — szukamy zjaw w różnych pokojach.
  • Inwazja gniewnych duchów (7) — tak jak inwazja zjaw, tylko że zamiast zjaw mamy duchy. Jednak  mamy możliwość rozmawiania z nimi i zamiast wypędzenia można się zaprzyjaźnić i skłonić do odejścia.
Nawiedzony telewizor

Jeśli chodzi o zjawy, to mogą one być w różnym wieku (młoda, stara, prastara) i mieć różne kolory, zależnie od charakteru. Im zjawa starsza, tym bardziej wartościowa. Oto rodzaje zjaw: Przyjacielska (biała), Miła (turkusowa), Zagubiona (niebieska), Przestraszona (żółta), Zazdrosna (zielona), Gniewna (pomarańczowa). Po złapaniu można je sprzedawać w lokalnym ośrodku naukowym. Za to duchy wyglądają jak Simowie, z tym że mają na sobie charakterystyczne dla swojej epoki (a często również śmieszne) stroje.
Za dobre wykonywanie zleceń możemy oczywiście otrzymywać od miasta nagrody. Przykładowe to: za złapanie 15. zjaw, oczyszczenie domu z poltergeistów czy złapanie 75. zjaw.
Jako ciekawostkę podam, że będąc Łowcą Duchów można oswajać duchy z nagrobków.

Przykładowe stroje duchów

Moim zdaniem to ciekawa kariera i można się nią fajnie pobawić. Jedyny problem to nie dla wszystkich atrakcyjne godziny pracy, ale z kolei dla nocnego marka będą jak znalazł. :)

Ulepszony Pogromca Strzyg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz